31 октомври 2014

Добрите месарници

Ох, свине и говеда много наоколо, пък хубавото месо е кът... 

София

В центрума на София-братче-центъра-на-просветата има разни месарници и сега ще разправям за тях. Една от най-старите е на кьошето на "Графа" и "Шишман" - уважавам възрастните месари там, ама вече май само заради  плакатите на "Левски" и Гунди по стените - отдавна месото им не е ОК, продават уж прясно, пък то го виждаш как е на калъп замръзнало... И доста карантии имат - който му стиска, нека опита.

По-нататък по "Шишман", между "Иван Вазов" и "Славянска" има друга стара мъничка месарница, вече по-скоро мини-гастроном. Има малък асортимент от сорта на свински котлети, вратни и кайма, за спешен случай става.

Често купувам месо, готови кюфтета и наденици, също и колбаси разни, от месарницата "Лесидрен" на "Патриарха". В началото (отвориха магазина май някъде през 2010-а) много ме ядосваше персонала - обикновени продавачки, които хал хабер си нямаха от месо. Помолиш да ти отрежат вратни пържоли - ми то не можеш да разбереш от коя страна е плоското на пържолата! Веднъж така ме беше ядосала едната - не стига, че опропастява месото с ножа, ами и нелюбезна, та пратих сигнален мейл директно до фирмата. Отговориха ми, че са я глобили, а след време направо изчезна въпросната дама от магазина. Надявам се, че не сме я изяли под формата на суров суджук... ;) Вече в магазина работят стари кадри на фирмата и забележки няма. Месото е прясно, прилично добро. Освен обичайните свински и смесени кюфтета, продават в тарелки от по 10 броя и дивечови кюфтаци. Цената е почти двойна на стандартните, но си струва - добри са. Имат и всякакви варено-пушени и сухи филета, салами, леберкез, кренмирши и т.н.

Най-почитаната от мен е "Моята месарница" на ъгъла на улиците "Неофит Рилски" и "Цар Асен". В началото на 90-те там се помещаваше Първа частна аптека (после по морето имаше и Първа частна милиция, ама това е друга тема, за други вратове - приличат на свински, а не са...). Та в "Моята месарница" има почти всякакви меса - свински, телешки, пилешки. Телешко има и по-възрастно, и от млади, млечни телета. Пилета продават цели, както и разфасовани на гърди, бутове, крила, фенери, шийки, дробчета, сърца. Целите пилета са охладени, на марката DUC (Дюк) - доста жълти отвън, по-вталени (тоест не толкова напомпани, изглеждат по-естествено от повечето си охладени и замразени събратя) и при варене образуват прилично мазен бульон.


Също пазаря от "Майстори месари" на бул. "Черни връх" (срещу Музея "Земята и хората" и до сладкарница "Неделя"). Мераклии са момчетата - най ме кефи, че имат специален уред, с който не начукват, а перфорират телешките шницели и те стават ефирни и буквално за 2 мин в тигана са готови. И вкусни!

Най-новото ми откритие е месарница BUTCHER на "Гурко". Държат я турци, съответно свиня не търсете там. Самият магазин по-скоро прилича на бутик за месо, цените съответно също са леко бутикови, но пък доста новости ще видите и опитате от там. Препоръчвам!




Банско

В Банско дълги години господар бяха магазините на фирма "Пулче 1".

1 коментар:

  1. ООО не ми хвали тези от Патриарха. Там се сменят постоянно продавачките. Преди 4-5 месеца дойдоха "нови" от други магазини и стана страшно. Живея на "Данте" срещу магазина и пазарувам от самото му отваряне. Но тези "новите" са направо алчни. Първо ме удряха в кантара с 30-40 гр. Няколко пъти си замълчах ама ми писна и им направих скандал. След това се изтарикатиха и започнаха да чукат вместо 8.90, 9.80. Понеже винаги си взимам касовата бележка го забелязах. Пробваха пак да ми врътнат същия номер и им казах, че ме губят като клиент. Отивам си при Блаже.

    ОтговорИзтриване